Popüler Kültür

Arzu ya da kaygı nesnesi olarak yemek…

Tüketim Çalışmaları, Yemek Kültürü, Tarım ve Kır Sosyolojisi, Tarihsel Sosyoloji alanlarında çalışmalarıyla tanınan Boğaziçi Üniversitesi Sosyoloji Bölümü öğretim üyesi ve Rektör Danışmanı Prof. Dr. Zafer Yenal, Türkiye’de geçtiğimiz 10 yılda sayıları hızla artan yemek programlarını ve bu programların gördüğü ilgiyi Bianet’e verdiği söyleşide yorumladı. Günümüzde yemeğin salt bir tüketim nesnesi olarak öne çıkarıldığını vurgulayan Zafer Yenal’ın BİA Haber Merkezi’nden Selay Dalaklı’ya verdiği söyleşiden dikkat çekici bölümleri derledik.

Tüketimci bakış açısının toplumsal ilişkilere nüfuz etmesi

Türkiye'de düzenli olarak yemek yazılarının, restoran değerlendirmelerinin gazetelerde yayınlanması 1980'li yıllarda oluyor. Yine bu yıllardan sonra yemek dergilerinin, yemek kitaplarının sayısında artışlar görüyoruz. Dolayısıyla son yıllarda yemek programlarına gösterilen ilgi genel olarak yemek medyasının büyümesiyle ve yemek konusunun popülerleşmesiyle alakalı bir yönüyle.

Share