yabancı dil

Çocuğunu çokdilli yetiştirmek isteyen anne ve babalar ne yapmalı?

Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Belma Haznedar’ın kaleme aldığı ‘’İkidillilik ve Çokdillilik /Erken Çocukluk Döneminde Birden Fazla Dil Öğrenimi’’ (Anı Yayıncılık) başlıklı kitap okurlarla buluştu. Erken çocukluk döneminde birden fazla dil öğreniminin dilbilimsel, bilişsel, nörolojik ve sosyolojik özelliklerini inceleyen bu çalışma, çocuğunu ikidilli veya çokdilli yetiştirmek isteyen anne babalara destek olmak amacıyla hazırlanan önemli bir rehber. Prof. Dr. Belma Haznedar sorularımızı yanıtladı.

Akademik kapsamının yanı sıra gündelik hayattan örneklerle güncel ve zengin bir içerik sunan kitabın yazarı Prof. Dr. Belma Haznedar, ‘’Bugün dünyaya gözünü açan çocukların çoğu, erken çocukluk döneminden itibaren yaşamları boyunca birden fazla dile maruz kalmakta ve bu dilleri gündelik yaşamlarında etkin bir biçimde kullanmakta. Bunun bireysel olduğu kadar, ekonomik, pedagojik, sosyal ve siyasal pek çok boyutu söz konusu.

Share

''Global düşünen bireyler yetiştirmek için yabancı dil eğitiminde reform gerekiyor''

Boğaziçi Üniversitesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü öğretim üyesi Yrd. Doç. Dr. Aylin Ünaldı, Türkiye’deki yabancı dil eğitiminin temel sorununun bu alana yeterli değerin verilmemesi ve yatırım yapılmaması olduğunu belirtiyor.

Boğaziçi Üniversitesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü öğretim üyesi Yrd. Doç. Dr. Aylin Ünaldı lisans eğitimini Boğaziçi Üniversitesi Yabancı Diller Eğitimi bölümünde tamamladı; ardından yüksek lisansını İngiltere’deki University of Reading’de uygulamalı dil bilimi üzerine yaptı.

Share

Türkiye’de yabancı dil eğitiminde katedilecek çok yol var

Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Belma Haznedar, Türkiye’de yabancı dil eğitimine başlama yaşının AB standartlarına getirilmiş olmasının olumlu olduğuna ancak devlet okullarında yabancı dil derslerinin süre ve ders içerikleri açısından ciddi eksikleri bulunduğuna dikkat çekti. Haznedar ayrıca dil ve eğitim politikalarının özellikle iki dilli aileler ve çocukları destekleyici olarak yapılanması gerektiğini belirtti.

Anadil edinimi, eşzamanlı ve ardışık ikidillilik, çocuklara erken yaşta dil öğretimi ve çocuklarda okuma edinimi konularındaki araştırmalarıyla tanınan Prof. Dr. Belma Haznedar, ‘’Türkiye, yabancı dil eğitimine başlama yaşı açısından AB ülkelerini yakaladı. Ancak bu eğitimi nasıl yaptığınız çok önemli. Devlet okullarında haftada sadece iki saat yabancı dil dersi ile yabancı dil eğitimi konusunda hiçbir yere varmak mümkün değil’’ dedi.

Share