Uzaktan eğitim

Öğrenciler salgın döneminde uzaktan öğrenmeyi nasıl deneyimledi?

Boğaziçi Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü / Eğitim Teknolojisi Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdür Yardımcısı Dr. Öğretim Üyesi Mutlu Şen Akbulut liderliğinde, Dr. Duygu Umutlu, Doç. Dr. Diler Öner ve Dr. Serkan Arıkan’ın da yer aldıkları ‘’Boğaziçi Üniversitesi Lisans Öğrencilerinin Salgın Dönemindeki Uzaktan Öğrenme Deneyimlerinin İncelenmesi’’ başlıklı araştırma 745 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirildi.

Anket ve birebir görüşmeler yoluyla yapılan araştırmada uzaktan öğrenme sürecinde öğrencilerin sınıf arkadaşları ve eğitmenle etkileşimi, kavramsal bilgiyi inşa etme süreçleri, öğretim süreçlerinin eğitmenler tarafından nasıl tasarlandığı ve kolaylaştırıldığı; 'The Community of Inquiry' (Araştırmaya Dayalı Öğrenme Topluluğu) adı verilen modele göre incelendi.

Share

Prof. Dr. Emine Erktin: “Salgında uzaktan eğitim konuşulurken, eğitimde nitelik ve içerik göz ardı edilmemeli''

Koronavirüs salgını eğitimi evlere taşırken, Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Emine Erktin, bu dönemde uzaktan eğitimde kullanılan teknolojilere odaklanılırken, eğitimin içeriğinin göz ardı edilmemesi gerektiği uyarısı yapıyor. Boğaziçi’nin uzaktan eğitim sürecine iyi adapte olduğunu söyleyen Prof. Erktin, Eğitim Fakültesinin salgın sürecinde tüm eğitim düzeylerinde yapılan uzaktan eğitimleri izlemeye gayret ettiğini ve önümüzdeki dönemlerde eğitimde kullanılması olası yeni yaklaşımlar için çalışmalarını sürdürdüğünü de belirtiyor.

Koronavirüs salgını tüm dünyada öğrencileri zorunlu olarak okuldan uzaklaştırırken, yeni dönemde karma eğitim modelleri tartışılıyor. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi de salgın sürecinde okul öncesinden üniversiteye tüm düzeylerde uzaktan eğitim uygulamalarını dikkatle izliyor. Boğaziçi Üniversitesi Kurumsal iletişim Ofisi’nin sorularını yanıtlayan dekan Prof. Dr. Emine Erktin, bu dönemin eğitim teknolojilerinin kullanımı açısından önemli bir fırsat yarattığını söylüyor.

Share

Uzaktan eğitimde öğretmen, öğrenci ve velilerin payına düşenler

Korona virüs önlemleri kapsamında yükseköğrenimin yanı sıra ilk ve orta öğretimde de uzaktan eğitime geçilmesiyle birlikte öğrenci, öğretmen ve veliler daha önce karşılaşmadıkları sorunlarla karşılaşabiliyor. Ancak ders içeriklerinin sanal ortama uygun hale getirilmesinden evde odaklanmanın zorluklarına kadar çeşitlenen bu sorunlar çözümsüz değil. Boğaziçi Üniversitesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Serkan Özel, uzaktan eğitim sürecinin sorunsuz geçmesi için öğrencilerin daha fazla sorumluluk almasının ve öğretmen ebeveyn iş birliğinin önemine dikkat çekiyor. Özel, velilere ve öğretmenlere bu süreçte öğrencilere destek olmaları için de önemli tavsiyelerde bulunuyor.

2019-2020 öğretim yılında Vanderbilt Üniversitesi’nde misafir öğretim üyesi olarak bulunan Boğaziçi Üniversitesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Serkan Özel’in temel çalışma alanları matematik öğretimi uygulamaları, teknoloji entegrasyonu ve Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (FeTeMM) eğitimi üzerine yoğunlaşıyor.

Share

"Uzaktan eğitim 7/24 öğrenme fırsatı sunabilir"

Koronavirüs salgını nedeniyle Türkiye genelinde yükseköğretim kurumları ile ilk ve ortaöğretim düzeyinde de uzaktan eğitimler devam ediyor. Boğaziçi Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Tuna Tuğcu ve ekibi, 16 yılda 20 binden fazla öğrencisine kendi geliştirdikleri özgün sistemle programlama öğretmeyi başardı.

2004’ten beri geliştirilmekte olan sistem sayesinde aynı anda yüzlerce öğrenci interaktif olarak programlama öğrenebiliyor. Prof. Tuğcu, çevrimiçi (online) eğitimin 7/24 öğrenme fırsatı sunduğunu belirterek, “İyi kurgulanmış çevrimiçi eğitim sayesinde öğrenciler istedikleri an ve istedikleri her yerde öğrenebilir. Çevrimiçi eğitim içeriğin canlı ve interaktif (etkileşimli) olmasını sağladığı için hem uzaktan eğitim hem de yüz yüze örgün eğitimi güçlendiriyor. Geliştirdiğimiz sistem sadece üniversite değil, ilk ve ortaöğretim düzeyinde de programlama eğitiminde niteliği artırabilir.

Mühendislik Fakültesi
Share