eğitim

Çocuğu anlamanın ilk adımı, yetişkin gözlüklerini ve toplumsal yargıları bir kenara koymak

Boğaziçi Üniversitesi Temel Eğitim Bölümü öğretim üyeleri Yrd. Doç. Dr. Zeynep Erdiller -Yatmaz, Yrd. Doç. Dr. Ersoy Erdemir ve Öğrenme Bilimleri Programı doktora öğrencisi Fethiye Erbil’in yürüttükleri ‘’Çocuk Algısı’’ konulu araştırma, aslında hepimizin içinden geçtiği bir dönem olan ancak yetişkin dünyasına adım attığımız anda unuttuğumuz çocukluğu ve ‘’çocuk’’ olmayı yeniden düşünmeyi sağlarken; yetişkinlerin çocuğa dair düşünce kalıplarını ve sistemlerini de sorgulamaya yol açıyor.

‘’Küçük yaştaki erkek veya kız’’, ‘’Soy bakımından oğul veya kız evlat’’, ‘’Büyükler arasında daha az yaşlı olan kişi’’, ‘’Büyüklere yakışmayacak, daha çok küçüklerin yapabileceği gibi davranan kimse; ‘’Belli bir işte yeteri kadar deneyimi ve yeteneği olmayan kimse’’… Türk Dil Kurumu Güncel Türkçe Sözlüğü’nde ‘’çocuk’’ bu ifadelerle tanımlanıyor…

Peki, gerçekte nedir çocuk olmak? Küçük olmak, yeteri kadar yeteneği olmamak, yetişkin olmamak, yetişkin dünyasında onaylanmayacak davranışlar sergilemek mi; ya da bunların hiç biri mi?

Share

''Global düşünen bireyler yetiştirmek için yabancı dil eğitiminde reform gerekiyor''

Boğaziçi Üniversitesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü öğretim üyesi Yrd. Doç. Dr. Aylin Ünaldı, Türkiye’deki yabancı dil eğitiminin temel sorununun bu alana yeterli değerin verilmemesi ve yatırım yapılmaması olduğunu belirtiyor.

Boğaziçi Üniversitesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü öğretim üyesi Yrd. Doç. Dr. Aylin Ünaldı lisans eğitimini Boğaziçi Üniversitesi Yabancı Diller Eğitimi bölümünde tamamladı; ardından yüksek lisansını İngiltere’deki University of Reading’de uygulamalı dil bilimi üzerine yaptı.

Share

Türkiye’de yabancı dil eğitiminde katedilecek çok yol var

Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Belma Haznedar, Türkiye’de yabancı dil eğitimine başlama yaşının AB standartlarına getirilmiş olmasının olumlu olduğuna ancak devlet okullarında yabancı dil derslerinin süre ve ders içerikleri açısından ciddi eksikleri bulunduğuna dikkat çekti. Haznedar ayrıca dil ve eğitim politikalarının özellikle iki dilli aileler ve çocukları destekleyici olarak yapılanması gerektiğini belirtti.

Anadil edinimi, eşzamanlı ve ardışık ikidillilik, çocuklara erken yaşta dil öğretimi ve çocuklarda okuma edinimi konularındaki araştırmalarıyla tanınan Prof. Dr. Belma Haznedar, ‘’Türkiye, yabancı dil eğitimine başlama yaşı açısından AB ülkelerini yakaladı. Ancak bu eğitimi nasıl yaptığınız çok önemli. Devlet okullarında haftada sadece iki saat yabancı dil dersi ile yabancı dil eğitimi konusunda hiçbir yere varmak mümkün değil’’ dedi.

Share

Ebeveynlerin iyi eğitim edinimi, kız öğrencilerin yükseköğrenim şansını oldukça yükseltiyor

Boğaziçi Üniversitesi Ekonomi Bölümü öğretim üyesi Orhan Torul’un 1940-1985 tarihleri arasında eğitim hareketliliğini konu alan araştırmasından çıkan bulgulara göre Türkiye daha eğitimli ve nesiller arası eğitim sürerliliğinin daha düşük olduğu bir toplum olma yolunda ilerliyor. Özellikle son dönemde kız çocukların üniversiteye gitme şanslarının yükseldiğine dikkat çeken Torul, Türkiye’nin ortalama eğitim ediniminde ise henüz AB standartlarının gerisinde kaldığının altını çiziyor.

Boğaziçi Üniversitesi Ekonomi Bölümü’nden Yrd. Doç. Dr. Orhan Torul, Ekonomi Bölümü Seminerleri kapsamında, 29 Nisan tarihinde düzenlenecek seminerde "Intergenerational Educational Mobility in Turkey"  başlıklı araştırmasından bulgularını paylaşacak.

Share

Nanoteknoloji eğitimi ilköğretime inecek

Öğrenci, öğretmen, uzman ve toplumu birleştiren köprü: Bilimde ve inovasyonda sorumlu araştırma

Güncel bilimsel araştırma konularını örgün eğitimin bünyesine dâhil ederek ve “sorumlu araştırma ve inovasyon” kapsamında öğrenilen konular hakkında öğrencilerin tartışmasını teşvik ederek bu sürece toplumun dâhil olmasını sağlamayı amaçlayan AB destekli Irresistible projesinin Türkiye’deki yürütücülüğünü Boğaziçi Üniversitesi üstleniyor.  

Share