Haziran 2021

“Kayıt dışı ekonominin çevreye zararı matematiksel toplamların çok üzerinde”

Kayıt dışı ekonomik faaliyetler sadece ekonomiye değil, çevreye de zarar veriyor. Kayıt dışı ekonominin çevresel etkilerini araştıran Boğaziçi Üniversitesi öğretim üyesi Mehtap Işık, küçük ölçekli işletmelerin kayıt dışı ekonomik faaliyetlerinin bile zamanla geri dönülmez yıkımlara yol açtığını söylüyor. Araştırmasında yasal olmayan yollarla yapılan atık ithalatına da değinen Işık, “Türkiye’ye yasal olmayan yollarla giren pek çok çöp ve atık, hammadde olarak bile kullanılmıyor ve döngüsel ekonomiye girmiyor,” diye ekliyor.

Boğaziçi Üniversitesi Uluslararası Ticaret Bölümü Dr. Öğr. Üyesi Mehtap Işık ve yüksek lisans tezinde danışmanlık yaptığı İstanbul Ticaret Üniversitesi Uluslararası Ticaret Bölümü Dr. Öğr. Üyesi Cihat Köksal, 1961-2014 yılları arasında kayıt dışı ekonominin çevresel etkilerini araştırdı. Gerekli destekleyici politikalar geliştirilmediğinde düzenlemelerin sistemleri kayıt dışı çalışmaya ittiğini belirten Işık, Doğu Akdeniz Üniversitesi Bankacılık ve Finans Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Salih Katırcıoğlu’nun da katkılarıyla yürüttükleri çalışmalarında dikkate değer öneriler getiriyor.

Share

Boğaziçi’nin Avrupa üniversiteleriyle işbirliği CoLearn ile güçlenecek

Avrupa Birliği tarafından fonlanan CoLearn projesiyle, Boğaziçi Üniversitesi, Radboud Üniversitesi ve Bonn Üniversitesi, üniversite öğretim üyelerinin dijital yeterliklerini geliştirmek için birlikte çalışacak. Avrupa Birliği’nin eğitimciler için önerdiği DigCompEdu adı verilen dijital yeterlik çerçevesinin temel alındığı projede, aynı dersi verebilecek öğretim üyelerinden oluşan takımların çevrimiçi verebilecekleri dersleri beraber kurgulamalarını ve oluşturmalarını destekleyen bir program tasarlanacak.

Boğaziçi Üniversitesi’nin koordinatörlüğünü üstlendiği ve Avrupa Birliği Erasmus+ Programı kapsamında fonlanan CoLearn projesiyle, üniversite öğretim üyelerinin dijital yeterliklerini geliştirmek için çalışılacak. Haziran 2021’de başlayan projenin 2 yıl sürmesi bekleniyor.

“Değişen teknolojileri öğrenmenin hizmetinde kullanabilmek COVID sonrasında da önemli olacak”

Share